ספא, חבילות ספא, ספא תל אביב
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
חבילות ספא
טיפולי ספא
אירועים בספא
גולשים מספרים
בר חמצן
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
מבצעי ספא
שוברי ספא
ספא במרכז
ספא בתל אביב
ספא זוגי
יום נישואין
יום כיף
ספא יום הולדת
הצעות נישואין
יום גיבוש
ספא מסיבת רווקות

כיצד עיסוי יכול להשפיע על סטרס?

לשמע המילה ´מגפה´ הקורונה מיד עולה במחשבותינו, כמעט באופן אוטומטי.
אך בואו נדבר לרגע על מגפה הרבה יותר ממושכת שכבר שנים פוקדת את מחוזותינו, ובעיקר את העולם המערבי - סטרס.

סטרס נובע בכללותו מלחץ נפשי, כאשר לחץ נפשי לכשעצמו הוא איננו דבר כל כך רע.
לחץ, בדיוק כמו תחושות אחרות, יש לו מטרה מסוימת. מטרתו של הלחץ הוא לדרבן אותנו לבצע משימה מסוימת. הוא אף חוזר שנים רבות אחורה אל אבות אבותינו שהתמודדו עם טורפים או היו מוכרחים לצאת לציד. בזכות מנגנונים פנימיים בגוף, הם ידעו כיצד להתמודד עם תרחישים שחייבו תגובה מידית.

הצרה הגדולה מתחילה כאשר המוח שלנו עוד מקובע באותה תחושה של אב היסטורי, והוא מפרש משימה בעבודה או מטלה באוניברסיטה, כמצב מאיים חיים.

הצרה הופכת לגדולה עוד יותר כאשר אותה תחושת לחץ אותה חווה האב ההיסטורי, הייתה רגעית - היא הייתה רלוונטית לרגע שבו הוא התמודד עם הטורף. במצבנו הנוכחי, אנו מתמודדים עם ´טורפים´ בכל רגע נתון, וזהו רבותיי סטרס - לחץ נפשי מתמשך.

כיצד הלחץ הנפשי משפיע עלינו?

לחץ נפשי הוא טוב ויכול לסייע לנו במקרים רבים, אולם כאשר הוא איננו מבוקר ואיננו פוחת, הוא גם עלול להביא לפגיעה מוחשית באיכות החיים.

מחקרים רבים מראים שלחץ נפשי מתמשך, יש בו כדי לפגוע בפעילותה של המערכת החיסונית, ולחשוף אותנו למחלות רבות יותר.

מחקרים רבים אף מציגים את הפגיעה המוחשית שיש ללחץ נפשי מתמשך על הלב וכלי הדם.

לחץ שאיננו מבוקר או פוחת בהדרגה, יכול להוביל להפרעות שינה, לתחושת עייפות ותשישות שנובעת מהיבטים נפשיים, ולהשפיע על האופן שבו אנו יוצרים אינטראקציה עם אנשים ועם אירועים יומיומיים שעמם אנו מתמודדים.

עיסוי כאמצעי טיפולי להפחתת סטרס

חשוב לציין, בסטרס יש וניתן לטפל. לא מדובר בגורל שעלינו לקבלו, וישנם אמצעים טבעיים וכן אמצעים חיצוניים טיפוליים שיכולים לסייע לנו.

העיסוי לשם הדוגמה, הוא אמצעי נהדר להפחתת הסטרס ולקידום אורח חיים שליו ורגוע יותר.
הסטרס נוהג להתמקם באזורים מסוימים בגופנו, ולקבל ביטוי באמצעות שרירים כאובים באזור הגב והכתפיים.

מחקרים שונים מראים שלישת השרירים משפיע באופן ניכר על מערכת העצבים ומקדמת תגובה רגועה יותר מן הגוף.

הפחתת המתח שבשרירים למעשה מאותת לגופנו שאנו איננו נמצאים במצב של הילחם או ברח. הוא מזכיר במידה רבה טכניקות נשימתיות; כאשר אנחנו מתוחים, אנו נושמים באופן רדוד כאילו ואנו מתכוננים לקרב. כאשר אנו מבצעים נשימות עמוקות כאמצעי להרגעה, אנו למעשה מאותתים לגופנו באופן מלאכותי, שאין אנו נמצאים במצב מלחמתי.

*יצוין כי המידה שלהלן איננו פוטר אותנו מלהתמודד עם הסטרס באופן טיפולי. במכון סול לפסיכותרפיה, ניתן לקבל ייעוץ פסיכולוגי ראשוני ללא עלות, ולהבין כיצד טיפול נפשי יכול לסייע בהתמודדות עם הסטרס ואיך אפשר לפעול להפחתתו.
מפת אתר | צור קשר